14 Ocak 2017 Cumartesi

52 Liste Projesi & Liste 2


Evet...Geldik ikinci listemize...

52 Liste Projesi & Liste 2: Kitap, film vb. içinde yer alan favori karakterinizin listesini yapın.

🌟 Heidi :Çocukluğumun favori kahramanı için başkasını aramama gerek yok. Al yanaklı çıplak ayaklı,   kırlarda bayırlarda keçilerle birlikte hoplaya zıplaya dolaşan Heidi istisnasız en sevdiğim çizgi film kahramanım. Çatıdaki samandan yatağına uzanıp o yuvarlak camdan yıldızları izlemesi, film başlarken bir bulutun üzerinde gökyüzünde uçmasını birde Peter'in büyükannesi için yuvarlak küçük ekmekleri bavuluna saklamasını hiç unutmadım.


🌟 Kumral ada mavi tuna  hayatımın en güzel kitaplarından biri. insan okurken kendini hangi karakterin yerine koyacağını şaşırır güçlü ve karizmatik olmak isterse Aras, çekici ve zeki olmak isterse Ada, saf duygusal körü körüne aşık olmak romantik takılmak isterse Tuna, sadece mantık yolu izleyip başarılı olmak istiyorsa Meriç.. Ne güzel isimlerdir onlar Aras, Ada, Tuna, Meriç. Önce bir romantik komedi edasıyla başlarsınız kitaba ardından hüzünlenirsiniz iç savaş dönemlerinde  ülkenin içinde bulunduğu dönemle  ilgili kalbinizi sıkıştıran gerçekler  ve sonrasında Aras'ı öldüren "küt" sesini yüreğinde hissettiren kitaptır.
Öyle sarar ki aşkın büyüsü, sizsinizdir sanki oradaki karakterlerden biri. içinizde mutlaka vardır; biraz ada, biraz tuna. aradan yıllar geçti, hala hayatımda okuduğum en güzel kitap ve karakterlerdi  diyorum.


🌟 Rüzgarın Gölgesi  Daniel Sempere  ve Julian Carax'ın  hangisini daha çok sevdiğime karar veremedim yine... 
Kitapçı olan babasıyla birlikte Unutulmuş Kitaplar Mezarlığı'nı ziyaret eden  Daniel, Julian Carax adlı bir yazarın Rüzgarın Gölgesi adlı eserini seçer. Bu adeta onun için uzun, gizemli ve sonu belli olmayan bir yolculuğun başlangıcı olmuştur. Okuduğu kitaptan çok etkilenen genç adam bu esrarengiz yazarın yaşamını ve ölümündeki gerçeği araştırmaya başlar. Böylece roman içinde yeni bir roman doğar.Daniel tutku ve aşkın, kitapların gölgeli dünyasıyla nasıl kaynaştığını keşfettikçe garip yansımalar yapan bir oyununun içine düşer.


🌟 Züğürt ağa Şener Şen deyince akan sular duruyor bende. Ama  bu filmdeki ağa karakteri ayrı bir yer edinmiştir yüreğimde. Defalarca izleyip aynı hüzünle burnumun direğini sızlatmıştır. Biraz da babama benzettiğimdendir ki hiç kıyamıyorum ikisi de yaşlanmasınlar istiyorum...




  🌟  Not: Seni Seviyorum: Hilary Swank ve Gerard Butler yani Holly ve Gerry nin  normalde romantik komedi olması gereken ama nedense benim romantik kısmında takılı kaldığım film. Ajite etmeden ince ince işler film içinize. Yüreğinizi  dağlamadan  hafif hafif akar göz yaşlarınız ama ta içeriden gelir. Kaç kere izledim bende bilmiyorum ama bu ikiliyi çok seviyorum.



Gelelim Kızların Listesine:
Nazlı'nın Listesi:                             İpek'in Listesi :
🌟 Scooby Doo                                🌟Tony Stark (Iron Man)
🌟Tony Stark (Iron Man)               🌟Harry Potter
🌟Sherlock Holmes                        🌟Dobby
🌟Harry Potter                              🌟Belatrix Lestrange
🌟Severus Snape                           🌟Percy Jackson
🌟Hermione Granger                   🌟EdwardCullen                           
🌟Ronald Weasley                       🌟Stiles Stilinski
🌟Jacob Black                             🌟Lydia Martin
🌟Horatio                                    🌟Derek Hale
🌟Jon Snow                                 🌟Alison Argent
🌟Arya Stark
🌟Khaleesi

1 yorum:

Çileksuyu Sibel dedi ki...

Kumral Ada Mavi Tuna,sanirim benim de hayatimin kitaplarindan biri.Iki kere okudum,sanki yeniden okuyasim geldi.Sanirim o zamanlar cok insan buyuyunce cocuklarina o harika isimleri vermek istedi:)