20 Mart 2017 Pazartesi

52 Liste Projesi & Liste 12



52 Liste Projesi & Liste 12: En çok beğendiğiniz özelliklerinizin listesini yapın:

Öncelikle bu listeyi yazmadan önce evde küçük bir araştırma yaptım evin diğer üyelerine en beğendiğiniz özelliğimi söyleyin bakalım dediğimde kızların ortak fikri iyimserliğim ve enerjimin yüksek olması sevgili eşimden ise dır dır yapan kadınlardan olmayışım cevabını aldım.

Evet bende bu cevaplara aynen katılıyorum.

➷ Bunun yanında tembel bir insan olmayışımı kendi işini kendi yapmayı seven biri olmamı inanın çok beğeniyorum. Bunu yazarken acaba ukalalık mı yapıyorum diye de  düşünmüyorum artık çünkü çevreme baktıkça kendime haksızlık yapmak istemiyorum.

 ➷ Keşfetme ruhumu da çok seviyorum. Hiç bıkmadan hayallerin planların peşinden koşabilirim.

 ➷ Her ne kadar inatçı olarak değerlendirenler olsada (!)  ki ben buna kararlılık diyorum işte bu özelliğimi de çok seviyorum.

 ➷Doğadan çiçekten ağaçtan gökyüzüne bakmaktan denizin kokusundan güneşin doğuşundan  mutluluk duymak bence güzel özellikler yahu...   

Bu arada  zamanında yazdığım bir listem oldu ya pek bir mesudum😊


15 Mart 2017 Çarşamba

KISA GEZİLER VE LİSTELER


       Koştura koştura geçiyor günler haftalar hatta mevsimler. Takvim üstünden olsa da ilkbahara erdik çok şükür. İlk hafta bahara hafiften bir giriş yapsakta ikinci hafta atalarımıza yine hak vermeyi ihmal etmedik.Geçtiğimiz iki hafta sonunu da İstanbul gezileriyle doldurduk  ilkinde çekirdek aile tam kadro tarihi yarımada ve Galata'dan Beyoğlu'na ikinci hafta canım eşimle Zeyrek-Kariye-Balat hattında adım adım yürüyüp şehrimizi keşfe daldık.Tabii keşif ruhumuz var ama imkan var mı o tartışılır işte bu şehirde. Niye diye soracak olursanız cevap: bitmek tükenmek bilmeyen  "tadilat" 


      Mesela Zeyrek Camii hala tadilatta Kariye Müzesinin bir kısmı yine tadilatta Bulgar kilisesi tamamen kapalı...
Neyse işte biz bahar turlarına başladık.Havayı güzel bulursak affetmiyoruz.Aklımda birde Burgazada var üstelik mimoza zamanı şimdi ama hayırlısı bakalım:)


Evet kısa bir özetten sonra sıradaki listelerime de ufaktan bir dokunarak yazımı sonlandırayım.Umarım tez zamanda ben de listelerimi zamanında yazmayı becerebilirim.


52 Liste Projesi Liste 10: Önemsememeniz gereken şeylerin listesini yapın
En zorlandığım liste bu sanırım.Ne söylesem bilemedim. İnsanların hakkımda düşündükleri şeyleri önemsemek istemezdim.Daha doğrusu kendimi ifade ederken yanlış anlaşılma konusunda hep bir endişe duyar ya insan o endişeyi önemsemek istemiyorum. Çok düşündüm ama bu listeye yazacak başka da birşey bulamadım. 

52 Liste Projesi Liste11: Yaşam alanlarınızı güzelleştirmenin yollarını listeleyin. 
Yaşam alanım işyerim ve güzel evim. Çalıştığım yer için hissiyatım o kadar vahim ki güzelleştirmenin hiç bir olanağı yok maalesef. Tek tesellim masamın üzerindeki kalemlerim minik objelerim sonbahardan kalan kozalağım kızların yazdığı küçük notlar birde öğlen aralarında okuduğum kitabım. Hala buraya adapte olamadım.Kimyam uyuşmuyor ama ne çare evime en yakın yer burası olunca katlanılır kılıyor .
Evim dedim birde güzel evim.Hangi şehirde olursak olalım evimizi hep çok sevdim.Kaplumbağa gibiyiz ya zaten bizimde kabuğumuz ev. Ailece evciyiz biz.Gezmeyi tozmayı severiz ama evimizi de pek bir özleriz.
Temizlik ve hijyen benim için  güzelleşmenin bir numaralı maddesi. Derli toplu mis gibi bir ev vazoda taze çiçekler fonda usulcacık çalan bir müzik  mumların titreşen ışığı çevrilen kitap sayfasının sesi cezvede pişen kahvenin mest eden kokusu... işte benim güzellik anlayışım.    


28 Şubat 2017 Salı

BİTEN ŞUBAT VE LİSTELER

Bütün bir kış epeyce söylendik ama havaların düzelmeye başlamasıyla aydınlık zamanlarda işten çıkmak gayet güzel olmaya başladı. Günler yine hızlıca geçiyor Şubat ayıda çok şükür geldiği gibi gitti. Hayatımız belli bir rutinde akıp gidiyor. Eskiden olsa sıkıcı diye düşünürdüm ama şimdilerde rutin bir hayata sahip olmak yada daha doğrusu, hayatı belli bir düzende yaşamayı tercih edenler için bu durumun kıymetli olduğunu anlamış oldum.
İşler yoğun çalışıp duruyoruz. Bol bol da emeklilik hayali kuruyoruz. Kızlar okula gelip gidiyor. Büyük olan geçen hafta ilk kez önlük giyip laboratuvar dersine girdi. Pek bir gururlandık ama arkasından da inşallah laboratuvarı patlatmaz diye dalga geçtik:)

Gelelim liste mevzuuna. Yine ikisi bir arada olacak ama umutluyum haftalık yazma konusunda azimliyim yani😄


52 Liste Projesi & Liste 8- En sevdiğiniz özlü sözlerin listesini yapın .


  Kızlara sorarsak yanıtları hemen "Haticeye değil neticeye bak" olur. Neden derseniz bizim evin kızları sınavlardan sonra genellikle "soruyu biliyordum dikkatsizlikten yanlış yaptım" yada  "soru yanlışdı" oda olmadı "gidiş yolum doğru ama işlem hatası yapmışım" gibi bitip tükenmek bilmeyen cümlelerine karşı evde kurulan yegane özlü sözdür.

Madem kızlardan başladık öyle devam edeyim. Evet bir diğer  özlü sözümüz "aç ayı oynamaz" Bizim evin sürekli bir açlık sorunu var evin derken karı koca biz ne olsa yeriz ama kendileri onu sevmem bunu yemem dedikleri için daimi açlardır.

"Her tercih bir vazgeçiştir". En sevdiğim sözlerden biri hem hüzünlü gelir hem umutlu. Seçmek, diğerlerinden vazgeçmektir. Her vazgeçiş de yeni bir başlangıçtır.

➷ "Büyük lokma ye büyük söz söyleme" hayatım boyunca en korktuğum şeydir büyük konuşmak.Öyle peşin peşin konuşmalardan da hiç hoşlanmam. Hayatın neler getireceği yada neler götüreceği hiç belli olmaz.

Gelelim diğer listeye

52 Liste Projesi &Liste 9 - En çok değer verdiğiniz şeylerin listesini yapın.

Çekirdek ailem...

   Pek tabii hayatımı paylaştığım eşim ve kızlarım benim için hayattaki en önemli varlıklarım. Hayatın her alanını her zorluğunu birlikte  göğüsledik. Şimdilerde üç yetişkin bir ergen en keyifli zamanlarımızı yaşıyoruz. Yeri geldiğinde hep birlikte aynı filmi  izliyor yada hep birlikte şehir gezileri yapabiliyoruz. Hayattaki en büyük şükrüm de budur.

 Kitaplarım,defterlerim ve kalemlerim... 
En sevdiğim ve değer verdiğim eşyalarımın başında gelirler. Hepsini tek tek severim ve kimseye vermeye de kıyamam. Ama gel gör ki evin iki kızının gözü de hep benim kalemlerimdedir.
  
Çiçeklerim...
Bu zamana kadar hep balkonu olan evlerde oturduk. Ve Nisan dedik mi  balkon mevsimini açar havalar soğuyuncaya kadar orada vakit geçirirdik. Ama bu sefer maalesef balkonumuz yok taşınırken balkon çiçeklerimin hepsini bırakmak zorunda kaldım. Çok az kısmını getirip şu saçma Fransız balkonu dedikleri yere koyabildim. Kış boyunca öylece boynu bükük durdular bakalım baharla birlikte yeniden yeşerecekler mi?  
Zaman...
En değerli şey zamandır boşa dememiş diyen. İyisiyle kötüsüyle yaşanan bir devinim aslında. Telafisi zor geriye döndürmesi imkansız olan. Mesela kızların bebeklik dönemlerini o kadar çok özlüyorum ki anlatamam. 

Arkadaşlarım...
Yerleşik bir hayatımız olmadığı için arkadaş konusunda ailemizin tüm fertlerinin sorunu olmuştur. Uzun soluklu dostluklar yada koşulsuz birliktelikler bir elin parmaklarını geçmez. Zaten her seferinde yeniden başlamak yeni insanlar tanımak bir müddet sonra insanı iyice zorluyor. Bundan mütevellit az olsun öz olsun bu konu hakkındaki temel düsturum olmuştur. 


17 Şubat 2017 Cuma

İKİ LİSTE BİRARADA


Yahu bu haftalar çok çabuk geçiyor ve ben hızına gerçekten yetişemiyorum. Pek bir hevesle başladım ama işin içine girince zaman daha bir elimden avucumdan uçuyor gibi oldu. Ama yok pes etmeyeceğim. Öyle böyle bu listeler yazılacak inat ettim bilen bilir:)) Zamanında olmasa da ikisi bir arada olsa da resim mesim koyamasamda bir şekilde olacak artık.

 52 Liste Projesi&Liste 6- Eğlence yollarınızın listesini yapın.

Sanırım eğlence konusunda çok başarılı biri değilim. Hayatım boyunca da olamadım desem yalan olmaz. Hani şimdi yaş kemale erdi gürültü patırtı yüksek sesli müzik bünyeye ağır geliyor ama  evvelden ezelden böyle ortamlarda bulunmayı hiç tercih etmedim. Çocukluğumda gençliğimde lunaparklarda eğlenen insanları hep tuhaf buldum. O tuhaf sallanan aletlere binip sonra çığlık atanların hepsini aşağı indirip dövesim gelmiştir bunuda burda itiraf edeyim bari:))
Öyle diyorsun da sen  nasıl eğleniyorsun diyorsan sanırım insanların gıcık diye tabir ettiği kişiler oluyoruz burda çoğul kısma geçtim çünkü sevgili hayat eşimle aynı yolun yolcusuyuz. işte bu yüzdendir ki  çevremizdeki insanların birçoğu da keyiflerini başkalarıyla külfetlerini bizimle paylaşırlar.
Evet şimdi gelelim tuhafta olsa bizim eğlence listemize

 🌟 Ailece en  eğlendiğimiz zamanlar yol hallerimizdir diyebilirim. Eğer arabamızla gidiyorsak sabahın seherinde yola çıkmışızdır kızlar arkada birbirinin üzerine düşerek uyukluyorlardır. Ben elimde fotoğraf makinasıyla ilk anlarımızı belgeleme derdindeyimdir. Ya da valizlerimizi vermiş havaalanında tatlı tatlı dolaşıyoruz işte en eğlenceli anlarımız..

🌟Bilmediğimiz şehirlerde kaybolmak işte bir eğlence daha bize

🌟Geçen yıl yaz tatilinde yaptığımız Parasailing unutamayacağımız bir eğlence anımızdı.

🌟Bizim evin en eğlenceli  muzip ve keyifli  üyesi İpek kızımdır. Ama gelgelelim Nazlı kızıma takılmadan onu kızdırıp da  eğlenmeyen bir tek kişi yoktur bu ailede☺ 

🌟İşte hepi  topu bu diyorum. Bunun  dışında eğlendiğimiz yer evimiz sanırım. Kitap, müzik, kahve arada biriki kadeh şarap eğlenmek için yetiyor işte... 

İkisi birarada olacak dedik ya diğer listeye geçelim hemen☺

52 Liste Projesi & Liste 7- Gününüzü aydınlatan kişilerin listesini yapın.

Öyle zamanlardayız ki uyandığımız sabaha  sağlıkla nefes aldığımız güne şükrediyorum. Hayatımızın  rutini bile artık çok kıymetli.
Sabah 06:30 da çalan alarmımla kalkıp çayın suyunu koyuyorum. Sonra evde şöyle bir dolanıp ipek kuzumun sıcacık mayalı poğaça gibi yanağına burnumu dayıyorum. Kokluyorum derin derin ordan yan odaya Nazlımın yanına geçiyorum sırtı açıktır yine yorganı yarıya kadar düşmüştür kaldırıp iyice sarmalıyorum saçlarını kokluyorum beş dakika daha diyor tamam diyorum. Sonra hayat arkadaşımın yanına gidiyorum evde dolaşırken üşümüşüm usulca yanına kıvrılıyorum ısıtıyor yüreğimi sıcacık. Bir bakmışım günüm aydınlanmış...  








6 Şubat 2017 Pazartesi

10 yıl sonra mı?

52 Liste Projesi & Liste 5 - On yıl sonra hayatınızda olmasını istediklerinizin listesini yapın.


Bu liste sanırım en zorlardan biri olacak benim için. On yıl nedir yahu yani 54 yaşında olacağım öyle mi?

En başta söylenmesi gerekeni dillendirmeden geçemeyeceğim. Sağlıkla  ve tüm sevdiklerimle birlikte o günlere ermeyi diliyorum.

Emekli olmuşuz da üstünden beş yıl geçmiş. Nazlı kızım okulunu bitirmiş ve beş yıllık eczacı olmuş. İpek kızım üniversiteden mezun olmuş.
  
Gelecek kaygılarımız ve korkularımız son bulmuş. Kızlarımız kendi yollarını çizmiş İhtiyaçları olduğu an yanlarında olma kısmı bize kalmıştır.

Zaman kaygısı olmadan plan program yapmadan yollara çıkmışız. O çok istediğimiz Trans Sibirya trenine binmişiz. Keşke daha önce koşullarımız uygun olsaymış diye hayıflanmışız.

  Ömrümüzün en güzel yılları gelmiş çok mutluyuz .E tabi yaş kemale ermiş sakin ve dinginiz. Her ne kadar babaları işin bu kısmından hoşlanmasa da kimbilir belki kızlarımız  ailemizi genişletmiş  yeni üyeler hayatımıza dahil olmuş biraz daha çoğalmışızdır. 
Aklıma gelen bunlar benim. On yıl sonrası uzun gibi gelsede on yıl önceyi düşününce hiç de uzak olmadığını anlıyor insan...