24 Şubat 2009 Salı

*KEREVİZ ZAMANI*




















Ben çok geç tanıştım kerevizle annem hiç yapmazdı daha doğrusu bilmezdi.Evlendikten sonra arada bir pişirirdim ama bu aralar sıklıkla yemeğe başladık.Kereviz hiç sevmeyenler bile bu tarifimi çok beğeniyor. Pazar günü alışverişte tazecik kerevizleri görünce dayanamadım aldım.Kızlar burun kıvırsada eşim ve ben severek yeriz..Dün akşam işten geldikten sonra bir taraftan sofrayı hazırlayıp bir taraftan da kerevizi yaptım en fazla 20 dakikanızı alır zaten biz yemeğimizi yerken pişti bile.Denemek isteyenlere işte tarifi:


ZEYTİNYAĞLI KEREVİZ


4 Tane orta boy kereviz
2 Tane orta boy patates
2 tane havuç
1 su bardağı konserve bezelye
Yarım demet dereotu
yarım çay bardağı zeytinyağı
1 tane portakalın suyu
1 limon
1 yemek kaşığı un
Tuz


Yapılışı:

Kerviz,patates.havuç soyulup iri elma dilimi şeklinde doğranır.Kararmamaları için limonlu suda biraz bekletilir.Yayvan bir tencerey alınır.bir bardak soğuk suyun içine bir limon suyu ve un konularak iyice karıştırılıp tencereye ilave edilir.Portakal suyunu zeytinyağını da üzerine gezdirip kısık ateşte pişmeye bırakılır.Pişmesine yakın üzerine bezelyelerde ilave adilip 10 dakika daha pişirilir.Soğuduktan sonra üzerine kıyılmış dereotu konur.



8 yorum:

Merve dedi ki...

bende çok severim sebzenin her halini eline sağlık çok güzel gözüküyor..prenseslerde yeşin çok yararlıdır kereviz..:)

{ Dishy Fashion } dedi ki...

Ne kadar sağlıklı ve leziz görünüyor ellerine sağlık canım.

Nazpek dedi ki...

*sağol merveciğim bende söylüyorum ama dinlemiyorlar ama yinede zorla morla tadına baktırıyorum
*Teşekkürler DF gerçekten çok sağlıklı

Flame dedi ki...

Enginara benzettim önce. Miss gibi kokar çok severim bende kerevizi ama eşim ve oğlum sevmiyor maalesef :(

Eline sağlık.

Kızıl dedi ki...

Çok güzel görünüyor Nazcığım, ellerine sağlık. Görümcem yapıyor aynı tarifle ve inanılmaz lezzetli oluyor, ki ben kereviz sevmeyenlerdenim güya. Nasıl yedim anlatamam sana :)

Görüşmek üzere, sevgiyle kal!!!

Demli Hayat dedi ki...

Afiyet olsun.

Karen Hanim dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor.

Opal dedi ki...

ya ben de anlamiyorum bu yemek ayiranlari. sevmiyorum dedigim hicbisey yoktur walla, asla yemek ayirmam. pirasa, lahana, kereviz, ispanak, yer elmasi, bamya, karnibahar hele bunlara bayilirimmm.. Burda kereviz yok Nazpekcim :(( onun yerine kocaman kocaman olan saplari var. ben de onlari slklp suyunu iciyorum, sandwichlerin icine koyuyorum,salatalara dogruyorum ve corbalara katiyorum.. boyle idare ediyorum napiimm..