28 Aralık 2012 Cuma

AMSTERDAM I

Gezimizin ilk durağı olan Amsterdam
Sabah 05.45 uçağına yetişeceğimizden işimizi sağlama alıp 03.00 sularında Atatürk Hava Limanına intikal ettik.Kendimize uygun bir yere konuşlanıp gelen geçen hakkında yorum yapmaya başladık.Karı koca tur gezilerine katılan bayanları şıp diye tanırız.Bu seferde yanılmadık kime bu da bizim turdandır dediysek aynen çıktı.İpektoş tavşanınıda yanımıza kattı hergün öpmemiz konusunda sıkı bir tembih aldık.
Uçağımız Türk Hava Yollarına aitti.Konfor hizmet ikram hepsi harikaydı.
Sorunsuz bir uçuş sonrası yüzen şehir Amsterdam"a indik.Tanışma ve otele yerleşmenin ardından şehri keşfetmeye çıktık.İki gün boyunca gezdik ama yetti desem yalan olur bir hafta köşe bucak gezmek isterdim.Heleki Volendam kasabasındaki yeşil beyaz evlerde ömür boyu yaşamak isterdim.
Hava  yağmurluydu ama arada güneşde yüzünü gösterdi.Bu kadar yağmur yağarken camlar nasılda bu kadar temiz kalır diye düşünürken sevgili rehberimiz camların belediye tarafından temizlendiğini siz evde otururken bir bakmışsınız dış taraftan camınız silindiğini görebilirsiniz dedi.Turdaki bütün bayanların ortak dileğinin darısı bizim belediyelerin başına olmasını söylemem gerek yok sanırım.
Şehir adeta bisiklet cenneti gibiydi. .Biz Türkler pek alışık olmayınca bisiklet yolu falan dinlemeden sokaklarda  gezerken rehberimiz tarfından sürekli uyarıldık.Maazallah bisiklet yolundan yürürken size çarpıp yaralanan bisiklet sürücüsüne iyileşene kadar bakmak zorundaymışsınız aman dikkat.
Şimdilik resimler ve notlar böyle devamı ikinci Amsterdam postunda...