28 Mayıs 2009 Perşembe

*İLK TATİL*

Yıl 1997 İstanbuldayız.Evleneli 7-8 ay olmuş.Düğündü eşyaydı derken epeyce bir borçlanmışız.İki maaş önden gidiyoruz.Balayıda yapamamışız.Yaz gelip havalar ısınınca hadi bir çılgınlık yapıp tatile gidelim dedik.Küçükkafa da bize dahil oldu.şuydu buydu derken tatil işi bizi iyice sardı.amann bir dahamı gelicez bu dünyaya deyip attık kendimizi yollara.Fethiye olsun dedik.hem ucuzmuş hemde dairede çalıştığım bir arkadaşın ablası orda pansiyon işletiyormuş.Pansiyon işi tamam biletleride küçükkafa ben hallederim dedi..Uyduruk bir firmadan ucuz yollu 3 bilet almış.Ama bize çok kaliteli bir firma çok güvenilir diye hava atıyo.Eşyalarımızı alıp terminale gittik. Firmanın bürosunda bekliyoruz .Saatimiz geldi ama ortada otobüs falan yok.Görevli hatuna sorduk bir terslik mi var acaba hatun bilete baktı ve "ama bizim fethiyeye seferimiz yok" dedi.Tabi biz şok halinde nasıl yani o zaman neden bize bu bileti sattınız diyince "ee şey kem küm çok özür dileriz arkadaş yeni girdi yanlışlık olmuş biz sizi antalya otobüsüne bindirelim ordan fethiye yakın zaten merak etmeyin sizi Fethiye'ye göndeririz".Mecburen tamam dedik.Gecenin bir vakti terminalde başka da şansımız yok zaten.Külüstür bir otobüsle Antalya 'ya geldik.Terminalde indik valizleri aldık ama ortada otobüs firmasının bürosu falan yok.Üçümüzde ilk defa Antalya'yı görüyoruz neyse zaten yakındır bir iki saatte gideriz hem burayıda görmüş olduk diye kendimizi teselli ediyoruz.Tabi bu arada küçükkafaya ikimiz birden demediğimizi bırakmıyoruz .Neyse efendim bizi fethiyeye götürecek bir vasıta bulduk ama aradaki mesafe beş saat kadar sürüyormuş.Tabi bu arada hiç hesapta olmayan bir yol parasıda cabası.Sağ salim kendimizi Fethiye ye attık.İkinci şoku pansiyonu görünce yaşadık tabi pansiyonuda ben ayarladım güya tek kelimeyle rezalet.İğrenç merdivenaltından bozma bir oda içinde lavoba duş falan yok ,kafam tavana değiyor (benim boyum 1.60 ona göre düşün yani) tavan da beton falan değil saçdan yapılmış içerisi cehennem gibi sıcak.Tabi üçümüzde dumura uğradık.Valizleri odaya bırakıp başka bir yer bakalım dedi eşim. Tesadüfen eşimin tanıdığı birine rastladık oda bize bir pansiyon ismi verdi "Gebeş Pansiyon" isminde hayır yok ama bir bakalım dedik.diğerinden kötü olamaz herhalde.Arayıp bulduk pansiyonu ,bahçe içinde temiz sevimli bir yer olduğunu görünce derin bir ohhh çektik hiç unutmuyorum eşim ben elimi atınca böyle olur der gibi bir bakış fırlatmıştı bize.Hemen koşa koşa valizlerimizi aldık Gebeş pansiyona yerleştik.Paramız kısıtlı tabi öyle dışarda falan yemek yeme lüksümüz yok.Baktım teras katında küçük bir mutfak var buzdolabı ocak kap kacak da mevcut bundan iyisi şamda kayısı
çarşıya çıkıp domates biber karpuz peynir alıp attık dolaba .Akşamları kahvaltı gündüz plaja ve gittiğimiz yerlerede hazırladığım sandwiçleri alıyorduk.
Terasımız efil efil esiyor, manzara süper bazen okey oynayıp buz gibi biramızı yudumluyor bazende çekirdeklerimizi çitliyorduk.Bir haftayı böyle geçirdik küçükkafa "allahım ne suç işledimde bunlarla tatile geldim ölüyorum kahvaltı yapmaktan bağırsaklarım düğümlendi ne kadar pintisiniz be" diyip bizi taciz ediyordu.
Çenesinden kurtulalım diye son akşam köfte yapalım dedik.Mangalı yaktık köfteleri hazırladım yarım kilo kıyma almışız.Şansımıza o günde pansiyona dört çocuklu bir aile gelmezmi.Ama çocuklar bildiğiniz gibi değil tamam çocuklar ama bir o kadarda yüzsüzler yanımızdan ayrılmadılar ikişer köfte zor yemiştik.

Şimdi sen bunu niçin yazdın diyorsan eğer şöyleki bizim hayatımızda yaptığımız en güzel tatil buydu.12 senedir anlatıyoruz ve her anını hatırlıyoruz.Bazen gülerek bazen hüzünlenerek . Gülüyoruz çünkü parasızlıktan sadece bir şezlong kiralayıp sırayla güneşlenmelerimize , teras sohbetlerimize,küçükkafanın para gelecek diye gördüğü her bankamatiğin ekranına yapışmalarına,hüzünleniyoruz çünkü şimdi çok daha iyi şartlarda yaptığımız tatillerde aynı tadı bulamıyoruz. Boşa değil gülün kokusu vardı ama olsun biz bu hüzünlerimizide seviyoruz...

laleninbahcesi dedi ki...

aslında ne güzel bu tür şeyleri sonradan gülümseyerek hatırlamak. Ama sırayla güneşlenmek olayında koptum ne yalan söyleyeyim.

lori dedi ki...

offff canim yaa..
yemin ederim ki en guzel tatil bu iste.. nerden nereye..
insanin herseyi gormus olmasi ve buna ragmen "sonradan gordum" olmamasi kadar guzel bisey varmi ki..
abla ben cok duygulandim walla bak.. cok guzel ya.. ikinizi de opuorum..

zehra dedi ki...

zamanında zorluklar ceksekde mutluysak o en guzelı oluyor kesınlıkle...
okurken nasıl bıttı yazı bılmıyorum ne guzel keyıfle okudum

İlknur dedi ki...

Süpermiş yaaaa:))Çok güzel anlatmışın gerçekten.Şezlong olayında bende koptum ama:))

Adsız dedi ki...

çok güzelmiş. hayatımızın en güzel tatiliydi diyebiliyorsunuz daha ne olsun. para değil insanı mutlu eden bu hayatta zaten...

Benim Hayatim dedi ki...

Çok güzelmiş gerçekten. İnsan yaşarken anlamıyor ama zaman geçtikçe şikayet ettiğimiz şeyler bile çok güzel görünüyor gözümüze.

Balkonda ki sofraya bayıldım ayrıca ;)

MAVİANNE dedi ki...

canım insan sevdiğiyle olunca heryer güzel gelir
o günleri hatırlayıp gülmek bu günler için şükretmek de güzel
hayat herşeyiyle güzel değil mi??

karamel mutfak dedi ki...

canım ya nede güzel anlatmışsın her halde ilk ve en güzel tatiliniz budur çünki herşey parayla olmuyor samimiyet daha agır basıyor bence.

meltem dedi ki...

YA CANIM BENİM NE GÜZEL Bİ ANI AMA BİZİM HER TATİLİMİZ BÖYLE
ŞİNDİK BU KÖTÜ BİŞİ Mİ:))
VALLA BİZ ALIŞTIK TEK FARK KALACAĞIMIZ YERİ MUTLAKA ÖNCEDEN AYARLARIM ARAŞTIRIRIM EN KÜÇÜK EN TEMİZ VE EN AİLE OLANLARI SEÇERİM BU KONUDA ÇOK BAŞARILIYIMDIR
HER GİTTİĞİM YERDE BANYOYU ÖNCE KENDİM TEMİZLERİM SEVGİLİ HEMEN Bİ ŞİŞE ÇAMAŞIRSUYU ALIR BEN SÖYLEMEDEN PUAHAHA PSİKOPATIM BEN:))
ONDAN SONRA MUTFAĞIDA HEMEN KOLAÇAN EDERİM Bİ DE Bİ HUYUM HEMEN HERKESİ KAFALARIM KALDIĞIMIZ KÜÇÜK OTELLERDE :))
HELE KAŞTA Bİ TEYZEM VARDI İNAN ÖĞLEN NE PİŞEREM KISIM DİYE BANA SORUYODU:))
BAYILIRIM ÖYLE TATİLLERE
NEHİR DOĞDUKTAN SONRA BİLE HERKESİN ŞİDDETLE TAVSİYESİ ÜZERİNE BİLE TATİL KÖYÜNE GİTMEDİK NEDEN BİLMEM GİDEMİYORUZ BİZİ BOZAR DİYO BEYİM BEN DE DÜNDEN RAZI:))
E NEDE OLSA KÜÇÜKKEN ÇADIRLARDA AZ KALMADIK ANNEM BABAM HEP ÇADIR KURARDIDA:)) YANİ KÜÇÜK OTELLER BANA ÇOK KONFORLU GELİYO ANLIYCAN