15 Mart 2017 Çarşamba

KISA GEZİLER VE LİSTELER


       Koştura koştura geçiyor günler haftalar hatta mevsimler. Takvim üstünden olsa da ilkbahara erdik çok şükür. İlk hafta bahara hafiften bir giriş yapsakta ikinci hafta atalarımıza yine hak vermeyi ihmal etmedik.Geçtiğimiz iki hafta sonunu da İstanbul gezileriyle doldurduk  ilkinde çekirdek aile tam kadro tarihi yarımada ve Galata'dan Beyoğlu'na ikinci hafta canım eşimle Zeyrek-Kariye-Balat hattında adım adım yürüyüp şehrimizi keşfe daldık.Tabii keşif ruhumuz var ama imkan var mı o tartışılır işte bu şehirde. Niye diye soracak olursanız cevap: bitmek tükenmek bilmeyen  "tadilat" 


      Mesela Zeyrek Camii hala tadilatta Kariye Müzesinin bir kısmı yine tadilatta Bulgar kilisesi tamamen kapalı...
Neyse işte biz bahar turlarına başladık.Havayı güzel bulursak affetmiyoruz.Aklımda birde Burgazada var üstelik mimoza zamanı şimdi ama hayırlısı bakalım:)


Evet kısa bir özetten sonra sıradaki listelerime de ufaktan bir dokunarak yazımı sonlandırayım.Umarım tez zamanda ben de listelerimi zamanında yazmayı becerebilirim.


52 Liste Projesi Liste 10: Önemsememeniz gereken şeylerin listesini yapın
En zorlandığım liste bu sanırım.Ne söylesem bilemedim. İnsanların hakkımda düşündükleri şeyleri önemsemek istemezdim.Daha doğrusu kendimi ifade ederken yanlış anlaşılma konusunda hep bir endişe duyar ya insan o endişeyi önemsemek istemiyorum. Çok düşündüm ama bu listeye yazacak başka da birşey bulamadım. 

52 Liste Projesi Liste11: Yaşam alanlarınızı güzelleştirmenin yollarını listeleyin. 
Yaşam alanım işyerim ve güzel evim. Çalıştığım yer için hissiyatım o kadar vahim ki güzelleştirmenin hiç bir olanağı yok maalesef. Tek tesellim masamın üzerindeki kalemlerim minik objelerim sonbahardan kalan kozalağım kızların yazdığı küçük notlar birde öğlen aralarında okuduğum kitabım. Hala buraya adapte olamadım.Kimyam uyuşmuyor ama ne çare evime en yakın yer burası olunca katlanılır kılıyor .
Evim dedim birde güzel evim.Hangi şehirde olursak olalım evimizi hep çok sevdim.Kaplumbağa gibiyiz ya zaten bizimde kabuğumuz ev. Ailece evciyiz biz.Gezmeyi tozmayı severiz ama evimizi de pek bir özleriz.
Temizlik ve hijyen benim için  güzelleşmenin bir numaralı maddesi. Derli toplu mis gibi bir ev vazoda taze çiçekler fonda usulcacık çalan bir müzik  mumların titreşen ışığı çevrilen kitap sayfasının sesi cezvede pişen kahvenin mest eden kokusu... işte benim güzellik anlayışım.    


2 yorum:

www.macerakitabim.com dedi ki...

İstanbul turlarınız gayet başarılı geçiyor. İzliyorum sizi. Ben evden çıkmıyorum. Karşı tarafa geçmeyi hayal bile etmiyorum. Sabiha Gökçen Havalimanından Avrupa ülkelerinden birine gitmek, karşı tarafa geçmekten daha kolay geliyor.
Bloga yazma hızını seviyorum ben. Çok uzun bir ara vermiştin, şimdi yazıyorsun en azından. Ve ben seni okumaktan çok keyif alıyorum. O yüzden az da olsa yaz olur mu? Bir, sıfırdan büyüktür. Biliyorsun :)

Nazpek dedi ki...

Özlem bende seni seviyorum hemde çok💟